E-mail verzenden

De regels voor mail verzending via een ZET solutions mail adres

(@agroweb.nl / @comveeweb.nl / @agroconnect.nl / @zhome.nl / @onderneemonline.com / @onderneemonline.nl / @ziezo.biz).


Voor mailen met een PC, tablet of smartphone geldt dat u beter IMAP dan POP kunt kiezen. Bij POP mail (zoals u op de PC gebruikt wordt alle e-mail lokaal opgeslagen op uw telefoon of tablet. Dat kan maar kost u wel ruimte. Kiest u dus voor POP mail dan dient u regelmatig de mappen op uw tablet/smartphone handmatig op te schonen.  


POP3 en IMAP 

Tijdens het instellen van de e-mail zult u de termen POP(3) en IMAP tegenkomen. POP3 en IMAP zijn verschillende methodes om e-mail op te halen. Het grote verschil is dat u via POP3 e-mail van de e-mail server haalt en lokaal op uw apparaat opslaat en bij IMAP niet. Voor een smartphone met niet al teveel opslagruimte raden we u aan te kiezen voor IMAP. 

Meer informatie over POP3 en IMAP vindt u op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Post_Office_Protocol



Inkomende mail instellingen (ontvangen van e-mail)
  1. Het adres van de inkomende mailserver: pop.zhome.nl (via poort 110 bij POP3 mail) of imap.zhome.nl (via poort 143 bij IMAP mail). 
  2. De gebruikers/accountnaam. Dit is uw volledige e-mail adres bijvoorbeeld: voorbeeld@zhome.nl. 
  3. Het wachtwoord van uw e-mail account.

Uitgaande mail instellingen (versturen van e-mail) 

  1. De server voor uitgaande e-mail is: mailhost.zhome.nl
  2. Vink aan "aanmelden verplicht (=verificatie verplicht)" en kies als gebruikersnaam en wachtwoord dezelfde gegevens als die u gebruikt bij de inkomende e-mail of zet een vinkje bij "inloggen met zelfde gegevens als voor inkomende e-mail".
  3. Verzenden van mail bij ZET solutions loopt via poort 465.
  4. LET OP: ZET solutions werkt niet met SSL of TLS voor uitgaande e-mail (we werken met onbeveiligd mailverkeer).


Indien u POP mail hebt en u gebruikt Outlook of Windows Live Mail als mail programma, vindt u hieronder wat schermafbeeldingen. 








U klikt met rechts op de accountnaam in de linkerzijde van uw Windows Live Mail. Vervolgens klikt u met links op "Eigenschappen".


U krijgt nu een klein scherm met vier tabbladen te zien. U klikt op het tabblad "Servers".






ad 1: Bij "Uitgaande e-mail (SMTP)" wijzigt u smtp.kpn-officedsl.nl in mailhost.zhome.nl
ad 2: U zet een vinkje bij "Voor deze server is verificatie vereist"
ad 3: Tot slot klikt u op Toepassen en daarna op Instellingen


Na op Instellingen... te hebben geklikt krijgt u de volgende afbeelding te zien: 






Zet een punt bij "De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken".


Klik op OK en u komt weer terug in het eerste scherm.


U klikt nu op het tabblad "Geavanceerd"






Het enige dat u aanpast op dit tabblad is het poortnummer voor de "Uitgaande e-mail (SMTP)"


Het poortnummer 25 wijzigt u in 465. Let op dat u geen vinkje bij SSL zet!


Klik op OK en sluit alle schermen en uw mail programma af. 


Start het opnieuw op en u kunt mailen via ZET solutions.








Er zijn meerdere versies van Outlook. Maar in de basis werken ze allemaal op dezelfde wijze. Het kan zijn dat bij uw Outlook versie sommige opties net anders omschreven zijn, maar nooit zoveel anders dat u er met de onderstaande omschrijving en screenprints niet uit komt.


U gaat naar de accountinstellingen in uw Outlook versie.


U klikt het e-mail adres aan waarvan de instellingen aangepast moeten worden. Vervolgens klikt u op "Wijzigen".






Bij het veld "Server voor uitgaande e-mail (SMTP)" haalt u uw oude gegevens weg en hier zet u mailhost.zhome.nl neer.


Vervolgens klikt u op de knop "Meer instellingen....".


U klikt op het tabblad "Server voor uitgaande e-mail" (=1)


U zet een vinkje bij "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" (=2).






U zet een puntje bij "Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail" (=3).


Tot slot klikt u op het tabblad "Geavanceerd" (=4).






Bij "Uitgaande e-mail (SMTP)" vult u als poortnummer 465 in (was 25). 


Let op dat u GEEN optie aanzet bij versleutelde verbinding. 


U klikt op OK en sluit alle openstaande schermen af. U herstart uw Outlook versie en dan hoort u mail te kunnen versturen. 




Indien u problemen houdt, kunt u contact opnemen met de servicedesk van ZET solutions bv tussen 09:00 en 16:30 uur van maandag tot en met vrijdag: 0900-2020205